Postanowienia ogólne
- Regulamin jest zapisem zasad i warunków przebiegu oraz uczestnictwa w wyścigu rowerowym Wataha Ultra Race - Droga do Piekła. 
- Zakup pakietu startowego jest równoznaczne z akceptacją niniejszego regulaminu. 
- Założenia Wataha Ultra Race - Droga do Piekła: 
 - popularyzacja aktywności fizycznej i sportu, a w szczególności ultra kolarstwa,
 - popularyzacja zdrowia i zdrowego trybu życia,
 - popularyzacja walorów regionu Ziemi Świętokrzyskiej i okolic.
- Wyścig Wataha Ultra Race odbędzie się w dniach 25-28 października 2024 r. 
- Wyścig obywa się na terenie województwa świętokrzyskiego. 
- Biuro Zawodów - Ośrodek Wypoczynku i Rekreacji ,,Rejów", Wioślarska 1, 26-100 Skarżysko-Kamienna 
- Wataha Ultra Race - Droga do Piekła ma charakter ultra maratonu rowerowego, z regułą samowystarczalności. 
- Mogą brać w nim udział wyłącznie osoby, które dokonają zakupu jednego z trzech pakietów startowych oraz zaakceptują pisemnie regulamin (przed startem). 
- Trasy są trzy o długości ok. 150 km, ok. 250 km i 450 km. 
- Trasa jest poprowadzona po drogach utwardzonych i nieutwardzonych. 
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. 
Zasady wyścigu Wataha Ultra Race - Droga do Piekła
- Życie i zdrowie, każdego z zawodników są priorytetem dla organizatorów i uczestników wyścigu. 
- Dopuszczalna, a w niektórych sytuacjach konieczna jest pomoc wśród zawodników. W sytuacjach awaryjnych na trasie, a przede wszystkim w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia. 
- Start w wyścigu jest dobrowolny i możliwy po opłaceniu pakietu startowego. 
- Udział w wyścigu możliwy jest na każdym typie roweru lub pojeździe, napędzanym wyłącznie siłą ludzkich mięśni. 
- W wyścigu mogą brać udział osoby pełnoletnie, zdrowe i bez objawów chorobowych, zobowiązujące się przestrzegać zasad sanitarnych (na trasie wyścigu i w bazie zawodów) w przypadku ogłoszenia reżimu sanitarnego. 
- Uczestnik wyścigu startuje w nim na własną odpowiedzialność, mając świadomość swojego stanu zdrowia, możliwości fizycznych i psychicznych oraz dodatkowe umiejętności przetrwania w trudnych warunkach atmosferycznych. Posiada odpowiedni sprzęt i odzież oraz kask rowerowy dostosowane do warunków pogodowych. Posiada wystarczające umiejętności kolarskie oraz doświadczenie w jeździe długodystansowej w zmiennych warunkach terenowych i pogodowych. 
- Uczestnik wyścigu zna prawo o ruchu drogowym i startuje w nim posiadając umiejętność bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych i poza nimi. 
- Uczestnik będzie ponosił wszelkie konsekwencje swoich działań w trakcie trwania wyścigu na trasie oraz w bazie zawodów. 
- Uczestnik potwierdza udział w wyścigu na własną odpowiedzialność pisemną zgodą przed startem wyścigu. 
- Są trzy trasy do wyboru przed startem i możliwością zmiany dystansu podczas biegu maratonu w określonych punktach tras. Zmiana trasy musi zostać zakomunikowana (sms) organizatorowi, który wprowadzi korektę w klasyfikacji i w systemie wizualizacji wyścigu (wraz z korektą czasu startu zawodnika). Więcej informacji zawarte zostanie w komunikacie startowym. 
Rejestracja uczestników - pakiet startowy - opłata
- Zgłoszenie udziału w Wataha Ultra Race - Droga do Piekła należy dokonać poprzez zakup pakietu startowego na stronie wyścigu: www.watahaultrarace.pl w zakładce PAKIETY STARTOWE. 
- Należy podać wszystkie wymagane dane. Adres email do rejestracji konta w sklepie maratonu. Oraz w tytule przelewu za pakiet: imię i nazwisko, adres zamieszkania i adres e-mail i telefon kontaktowy uczestnika. 
- Rejestracja zostanie uruchomiona 2 września 2024 r. 
- Pakiet startowy - uprawnia do startu w jesiennym maratonie rowerowym Wataha Ultra Race - Droga do Piekła 2024 
- Opłata za pakiety startowe wynosi 370zł (150km, 250km, 450km) i jest podstawą do rejestracji uczestnika wyścigu, nadania numeru i umieszczenia jego imienia i nazwiska na liście startowej. 
- Pakiet startowy zawiera trzy dystanse (150km, 250km, 450km) do wyboru i z możliwością zmiany dystansu podczas trwania wyścigu w określonych punktach trasy. 
- Odbiór pakietu startowego, wraz z własnoręcznym podpisem odbioru, jest jednoznaczny z akceptacją regulaminu, oświadczenia uczestnika oraz informacji zawartych w komunikacie startowym, których treść dostępna jest na stronie organizatora www.wathultrarace.pl w zakładce "DZIKA GONITWA"DROGA DO PIEKŁA '24. 
- Opłaty za pakiety nie będą podlegały zwrotowi. Pakiet można wymienić na "Voucher na start" o wartości pakietu startowego. Voucher uprawnia do startu w dowolnym maratonie Wataha Ultra Race przez okres jednego roku od daty zakupu pakietu startowego. 
- Opłacony pakiet startowy gwarantuje miejsce na liście startowej. 
- Nie istnieje możliwość przepisania pakietu startowego na inną osobę. Pakiet można wymienić na "Voucher na start" o wartości pakietu startowego. Voucher uprawnia do startu w dowolnym maratonie Wataha Ultra Race przez okres jednego roku od daty zakupu pakietu startowego. 
Przebieg wyścigu
- Start wyścigu odbędzie się 26 października 2024 roku o godzinie 7:30 (450km), 7:45 (250km) i 8.00 (150km) (godzina startu dla każdej z tras może ulec zmianie o czym organizator poinformuje zawodników drogą mailową) 
- Pakiety można będzie odbierać: 25 października 2024 r. od godz. 18.00-22.00 (Żerowanie), lub 26 października 2024 r. przed startem, od godz. 06.00. 
- Dostępne są trzy trasy o różnych długościach do wyboru. 
- Limit czasowy wynosi: 
 50 godzin na trasie 450 km,
 30 godzin na trasie 250 km,
 20 godzin na trasie 150 km.
- Limit czasowy podany jest dla każdej z tras. Liczony jest od momentu startu. 
- Dostępne są trzy trasy o różnych długościach do wyboru. Wybraną trasę należy podać przed startem wyścigu, przy odbiorze pakietu startowego. Dystans można zmienić podczas trwania wyścigu w określonych punktach trasy. 
- Zmiany trasy można dokonać na podanym przez organizatora kilometrze dla każdej z tras. 
- Trasa nie jest oznakowana w terenie. 
- Czas przejazdu zawodnika liczony jest od startu do momentu pojawienia się go na mecie. 
- Zawodnicy będą mieć możliwość pobrania plików gpx obu tras, które można wgrać w dowolne urządzenie nawigacyjne lub smartfon z oprogramowaniem nawigacyjnym. 
- Uczestnicy zostaną wyposażeni w nadajnik GPS tracker dostarczony przez organizatora, który będzie wskazywać jego pozycję na trasie przez cały czas trwania wyścigu. 
- Śledzenie pozycji zawodników będzie możliwe poprzez stronę internetową, do której link zostanie podany do użytku publicznego. 
- Wyścig ma formułę samowystarczalności i należy jej przestrzegać nie przyjmując wsparcia z zewnątrz. 
- Zawodnik sam decyduje o wyborze trasy i sposobie jej pokonywania. 
- Istnieje możliwość opuszczenia trasy z powodu niezbędnych czynności dla ukończenia wyścigu. Warunkiem jest powrót na trasę w tym samym miejscu, w którym się ją opuściło. 
- Dopuszczalna jest zmiana odcinków trasy przez organizatora podczas wyścigu, co zostanie zakomunikowane zawodnikom. 
Odcinki specjalne
- Trasy Wataha Ultra Race - Droga do Piekła zawierają odcinki specjalne: PIEKŁO (zwany też segmentem). 
- Segment Piekło to odcinek specjalny bardziej wymagający technicznie, niż pozostała część trasy. 
Samochód wsparcia
- Na trasach maratonu będzie funkcjonował samochód wsparcia - bus osobowy zaopatrzony w miejsce dla zawodników i ich rowerów. 
- Z samochodu wsparcia może skorzystać tylko uczestnik rezygnujący z dalszego udziału w wyścigu. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany tego postanowienia, np. w zależności od przebiegu wyścigu i warunków na trasie. 
- Samochód wsparcia będzie obsługiwany przez operatora (przewoźnika), którego zadaniem będzie zlokalizowanie zawodnika (po uprzednim kontakcie zawodnika i przekazaniu swojego położenia) rezygnującego z dalszego udziału w wyścigu i dostarczenie go wraz z rowerem do bazy zawodów. 
- Zawodnik rezygnujący z udziału w wyścigu i chcący skorzystać z samochodu wsparcia musi skontaktować się z operatorem (nr telefonu operatora podany będzie w komunikacie startowym) i podać mu swoje położenie. 
- Samochód wsparcia przyjedzie możliwie blisko zawodnika, na tyle, na ile pozwoli na to teren i przepisy, dlatego należy przemieścić się do ustalonego punktu spotkania. 
- Operator samochodu wsparcia (przewoźnik) dołoży wszelkich starań do zabezpieczenia sprzętu rowerowego, ale nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne uszkodzenia powstałe podczas transportu. 
- Samochód wsparcia może jednorazowo zabrać do 3 osób z rowerami. 
- Zakup pakietu, oraz podpis przy odbiorze pakietu są równoznaczne z akceptacją regulaminu i zasad funkcjonowania samochodu wsparcia. 
Zobowiązania uczestników
- Uczestnik zobowiązuje się do przestrzegania zasad fair play, sportowej rywalizacji oraz zasad regulaminu Wataha Ultra Race - Droga do Piekła. 
- Uczestnika maratonu obowiązują zasady korzystania z dróg publicznych oraz przepisy Kodeksu o Ruchu Drogowym. 
- Uczestnik zobowiązuje się do pokonania trasy bez wsparcia z zewnątrz. 
- Uczestnik zobowiązuje się do pomocy innym uczestnikom wyścigu w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia. 
- Uczestnik, który podejmie decyzję o wycofaniu się z wyścigu zobowiązany jest do powiadomienia organizatora drogą telefoniczną/sms. 
- Uczestnik zobowiązany jest do zwrotu nadajnika GPS po zakończeniu wyścigu na mecie lub niezwłocznego odesłania na wskazany adres po decyzji o wycofaniu się z rywalizacji i opuszczeniu trasy przed metą. 
- W przypadku uszkodzenia, utraty lub braku zwrotu nadajnika GPS uczestnik zostanie obciążony przez organizatora opłatą w wysokości 700 zł. 
- Uczestnik zobowiązuje się do dbania o środowisko naturalne i nie pozostawiania na trasie śmieci, a także akcesoriów, odzieży lub sprzętu rowerowego. Organizator nie będzie wykluczał ze społeczności wyścigu osób nie przestrzegających tych zasad, celem pomocy wypracowania w przyszłości właściwych postaw kształtujących świadomość ekologiczną i społeczną tych osób. 
- Udział w wydarzeniu jest dobrowolny i odbywa się na własną odpowiedzialność uczestnika. 
- Organizator zaleca posiadanie ważnej polisy OC. 
- Uczestnik wyraża zgodę na przetwarzanie udostępnionych organizatorowi danych osobowych w celu organizacji przejazdu i prowadzonej działalności. Wyraża zgodę na przeprowadzenie wywiadów, robienie zdjęć i filmowanie oraz wykorzystanie wizerunku i wypowiedzi na potrzeby reklamowe, promocyjne i informacyjne w mediach społecznościowych i mediach tradycyjnych oraz na potrzeby promocyjno - reklamowe związane z działalnością prowadzoną przez organizatora, jego sponsorów i partnerów oraz fotografów: Maciej Krupa i Michał Ślusarczyk – Amailen, Stefan Tymburski, Wiktor Stankowiak. 
Zobowiązania Organizatora
- Rejestracja uczestników wyścigu Wataha Ultra Race - Droga do Piekła 
- Przekazanie każdemu uczestnikowi pakietu startowego zawierającego akcesoria związane z wyścigiem Wataha Ultra Race - Droga do Piekła. 
- Wypożyczenie uczestnikom nadajników GPS tracker i udostępnienia linku strony zawodów. 
- Zapewnienie wyników zawodów. 
- Udostępnienie trasy w formie pliku gpx. 
- Odprawa zawodników przed startem z zakomunikowaniem najważniejszych zasad. 
- Uhonorowanie każdego uczestnika, który ukończy zawody w wyznaczonym limicie pamiątkowym trofeum sportowym. 
- Zapewnienie posiłku regeneracyjnego "Wilczy Głód" na mecie zawodów dla wszystkich uczestników, którzy dojadą do mety. 
- Zapewnienie posiłku "Żerowanie" 25.10.2024 - impreza integracyjna i "ładowanie" kalorii przed startem. 
- Propagowanie wśród społeczności wyścigu właściwych postaw kształtujących świadomość ekologiczną, społeczną i sportową. 
- Organizator zobowiązuje się do oczyszczenia trasy ze śmieci pozostałych po wyścigu. 
 Pozostałe wytyczne i informacje zawarte zostaną w komunikacie startowym.
Organizator
Właścicielem i organizatorem Wataha Ultra Race - Droga do Piekła jest podmiot prawny:
- PLACE4BABY Sp. z o. o. - Organizacja imprez, szkoleń i opieki 
 ul. Janosika 167
 92-108 Łódź
 NIP 728 288 08 59
 KRS 0001081698
kontakt
- Mateusz Szafraniec 
 +48 | 795 785 676
 watahaultrarace@gmail.com
 www.watahaultrarace.pl